Európa roncstemetője leszünk?
Egyre több és egyre korosabb használtautó érkezik Magyarországra.
Két év alatt megkétszereződött a használtautó import. Mivel jórészt több mint tízéves modellek jönnek be, gyorsul a személyautó-állomány elöregedése.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a tavalyi első háromnegyed évben az első alkalommal forgalomba helyezett személyautók 35 százaléka használt jármű volt. Arányuk azonban 2008 azonos időszakában mindössze 12 százalékot ért el. Mindez azt is jelenti, hogy a személygépjármű-park öregedése tovább folytatódott. A legfrissebb összesítés szerint a személykocsi állomány átlagos kora tavaly nyárra 11,6 évre emelkedett – állapítja meg a KSH.
"Most, hogy kedvezőbb a forint árfolyama és jelentősen csökkent a regisztrációs adó, egyre több vállalkozó fog használt autót importálni. Ez azonban egyrészt azzal jár, hogy külföldre áramlik a valuta, másrészt bizonyítékok vannak arra, hogy a külföldről hozott autók kilométeróráját manipulálják – mondta a Világgazdaságnak Horváth Zoltán, a legbnagyobb használtautó kereskedőlánc, aWeltauto igazgatója, magyarázatul hozzáfűzve: "A mit sem sejtő vásárló pedig az általa véltnél jelentősen nagyobb futásteljesítményű kocsit vesz meg, aminek a szervizköltsége aztán exponenciálisan növekszik. Nem is csoda, hogy a jelentősebb autóimportőrök – fogyasztóvédelmi szempontból is fontos lépésként – létrehozzák a saját használtautó láncukat, amelyben garanciával kínálják az autókat."
További részletek a mai Világgazdaságban
VG.HU
Tuto.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.